Ari Savunen saa asiakkaat seuraamaan itseään

Samppanjan ja teatterin ystävä Ari Savunen on legendaarinen asiakaspalvelija, jonka perässä asiakkaat siirtyvät paikasta toiseen. Helsingin ravintola Bassissa Savunen huolehtii juomatuotteesta.

– Onko sulla koskaan huonoa päivää, asiakkaat kysyvät usein Ari Savuselta.

Leppoisa, leveästi hymyilevä ja veikeän huumorintajun omaava Savunen kun tuntuu olevan aina hyvällä tuulella.

– Tietysti minullakin on joskus huonoja päiviä, mutta ei niitä nyt koskaan saa asiakkaille näyttää! Ja asiakkaista saa niin paljon energiaa – jos vaikka tulisikin töihin vähän huonolla fiiliksellä, kun on pari tuntia rupatellut asiakkaiden kanssa, niin huomaa äkkiä olevansakin ihan loistavalla tuulella!

Pitkän uran ravintola-alalla tehnyt Savunen on työskennellyt niin tarjoilijana kuin ravintolapäällikkönäkin. Hän sanoo olevansa omimmillaan pitkissä, merkityksellisissä työsuhteissa.

– Minusta on hienoa päästä rakentamaan pitkiä asiakassuhteita, eikä olla koko ajan kokeilemassa jotain uutta.

Savunen onkin tunnettu siitä, että jos hän vaihtaa työpaikkaa, asiakkaat seuraavat hänen perässään uuteen ravintolaan.

– Hyvä asiakaspalvelija on persoonallinen – hän uskaltaa laittaa itsensä peliin sellaisena kuin on. Asiakkaat tykkäävät siitä, Savunen arvioi.

Helsingin ravintola Bassissa Savunen vastaa viineistä, cocktaileista ja muista juomista.

Teatterin ja oopperan vakikävijänä Savunen uskoo asiakkaita riittävän myös kulttuurin saralta nauttimaan esimerkiksi Savusen mielijuomaa samppanjaa, josta Bassissa löytyykin loistava valikoima.

– Tervetuloa vaan nautiskelemaan mukavan henkilökunnan luomasta tunnelmasta sekä upeista juomista, unohtamatta upeaa ruokatuotetta, Savunen toivottelee.

Ravintola Bassi Helsinki
Eteläesplanadi 22