Äyriäisvati Suomipopin aamuun – Bassin vauhdikas startti Helsingissä

Täysi sali heti avajaisiltana, vauhdikkaat kutsuvierasavajaiset ja vierailu radio Suomipopin Aamulypsyyn. Tällä viikolla Helsingin ydinkeskustaan avautunut ravintola Bassi on ottanut reippaan startin!

Kala- ja äyriäisruokiin keskittynyt ravintola Bassi avautui tämän viikon keskiviikkona Helsingin keskustaan, Esplanadin puiston laidalle. Ovet avattiin keskiviikkona kello 16, ja koko ensimmäinen ilta oli täyteen varattu.

- Oli todella hienoa nähdä iloisia ja onnellisia asiakkaita, jotka nauttivat ruuasta ja miljööstä. Avajaispäivän suosikiksi nousi heti grillattu äyriäislajitelma. Olen myös erittäin tyytyväinen siihen, miten upea henkilökunta meillä on! He osasivat jo ensimmäisenä iltana pelata saumattomasti yhteen ja he hoitelivat avajaisillan kuin olisivat koko ikänsä myyneet meillä äyriäisvateja, hehkuttaa Bassia pyörittävän Manu Events -yrityksen toimitusjohtaja Santtu Kiili.

Bassi on saanut aikaan myös hyvää somepöhinää: torstai-iltana ravintolassa pidettiin kutsuvierasavajaiset, joiden vieraat somettivat juhlista ahkerasti, ja perjantaiaamuna Bassi vei keittiöpäällikkö Lari Vilénin johdolla kaksi muhkeaa äyriäisvatia radio Suomipopin studioon Jaajo Linnonmaalle ja Anni Hautalalle.

- Mitä? Mikä tää on! Vau! Apua, hihkuivat Hautala ja Linnonmaa ja kuvasivat tilannetta Instagram-tileilleen samalla kun maistelivat Bassin herkkuja.

Ravintola Bassi Helsinki toimii osoitteessa Eteläesplanadi 22. Ravintolassa on 200 asiakaspaikkaa ja se on auki lounasajasta pitkälle iltaan kuutena päivänä viikossa.

Bassi Helsinki -ravintolan katutasossa ja terassilla tarjotaan arkisin lounasta. Iltaisin katutasossa nautitaan skandinaavista bistroruokaa kuten katkarapuleipiä ja fish & chipsiä. Katutasossa on viinibaari, jonka tiskillä voi nauttia esimerkiksi ostereita.

Ravintolan kakkoskerros, josta on komea näköala Espan puistoon, on omistettu à la cartelle – siellä tarjolla on menuja, näyttäviä äyriäisvateja ja laadukkaita viinejä.

Ravintolan edessä on tyylikäs terassi, jota ilta-aurinko hemmottelee.

Kellarikerroksesta löytyy kookas kabinettitila, joka sopii hyvin ryhmille, jotka kaipaavat omaa rauhaa. Tilaan mahtuu jopa 40 henkilöä, ja tilassa on mahdollisuus pitää myös kokouksia.

Bassin ravintolapäällikkönä toimii Outi Saarela. Katutason baarin takaa löytyy Helsingin ravintolamaailman elävä legenda Ari Savunen. Bassin ruokalistan on suunnitellut keittiöpäällikkö Lari Vilén.

Ensimmäinen Bassi-ravintola avattiin Turkuun vajaa vuosi sitten. Suosituksi noussut ravintola toimii Turun Aurajokirannassa osoitteessa Läntinen Rantakatu 9.

Ravintola Bassin nettisivut löydät osoitteesta bassi.fi
Bassi Facebookissa ja Instagramissa: Ravintola Bassi

#bassi #ravintolabassi #bassihelsinki

Turkulainen, yksityisessä omistuksessa oleva ravintola-alan kasvuyritys Manu Events toimii useassa pisteessä eri puolilla Turkua ja laajensi nyt toimintaansa Helsinkiin. Manu Eventsiin kuuluvat Turun tiedepuiston alueella sijaitsevat Mauno-ravintolat ja monipuoliset kokoustilat, Uittamo Paviljonki, Akatemiatalon juhlasali ja Bassi Turku. Manu Eventsin liikevaihto on vuonna 2019 noin 7 miljoonaa euroa ja yritys työllistää noin 60 henkilöä.
Yrityksen nettisivut löydät osoitteesta manuevents.fi

Lisätietoja antavat:
toimitusjohtaja Santtu Kiili