Osterimania, kaupungin paras skagen ja fish & chips - Bassilla lupaava alku!

Ostereita! Niitä saattaa mennä Helsingin Bassissa jopa sata illassa. Asiakkaat ovat nimenneet Bassin skagenin kaupungin parhaaksi, ja samat kehut on saanut fish & chips -annos.

Bassi on saanut lämpimän vastaanoton Helsingin ytimessä, ja ravintolan yläkerta on täynnä lähes joka ilta. -Bassin alku on ollut todella lupaava. Kyllä se niin vaan on, että turkulaiset osaavat valmistaa kalaa - jopa Helsingin keskustassa, naurahtaa Bassia pyörittävän Manu Events -yrityksen toimitusjohtaja Santtu Kiili.

-Bassin alku on ollut todella lupaava! Meidät on otettu todella hyvin vastaan, ja asiakkaat ovat kiittäneet sitä, että olemme tuoneet jotain uutta Helsingin ravintolakenttään. Se on mahtava palaute, sanoo Bassia pyörittävän Manu Events -yrityksen toimitusjohtaja Santtu Kiili.

Kala- ja äyriäisruokiin keskittyvä ravintola Bassi avautui Helsingin ytimeen, Eteläesplanadi 22:een kesäkuun lopussa. Ravintolan takana oleva Manu Events on turkulainen yritys.

-On hauskaa, miten saamissamme palautteissa usein korostuu turkulaisuus. Monen mielestä se on hienoa, että turkulaiset tulivat kokkaamaan Helsingissä. Ja kyllä se niin vaan on, että turkulaiset osaavat valmistaa kalaa - jopa Helsingin keskustassa!

-Bassi on löydetty hyvin, ja meillä on aivan kaikenlaisia asiakkaita: pariskuntia, ystäväporukoita, business-väkeä, turisteja ja kaupunkilaisia, vahvistaa Bassin ravintolapäällikkö Outi Saarela.

Ravintolan yläkerta on täynnä lähes joka ilta, lisäksi Bassi Helsinki on saanut hyvää palautetta myös muun muassa TripAdvisorissa ja pöytävarausjärjestelmä DinnerBookingin kautta.

- Asiakkaat ovat palautteissaan kehuneet toistuvasti Bassin skagenia kaupungin parhaaksi skageniksi. Samoin lounaalla tarjoiltava fish & chips on monen mielestä kaupungin paras. Olemme näistä palautteista todella iloisia ja ylpeitä, sanoo Saarela.

Bassi on avoinna nyt myös lounasaikaan. Katutasossa on tarjolla yksittäisiä annoksia, ja kakkoskerroksessa voi nauttia kahden tai kolmen ruokalajin lounasmenun. Se on tällä hetkellä tutustumistarjouksessa hintaan 26 €/29 €.

Bassin kellarikerroksesta puolestaan löytyy samppanjakellari, joka toimii yksityisenä kabinettitilana 40-50 hengen ryhmille.

Ostereiden kova menekki on ollut Bassissa positiivinen yllätys, ja niitä saattaa mennä jopa sata päivässä.
-Tällä viikollakin meille tuli lounaalle aivan ihana kulinaristipariskunta, joka popsi kahdestaan lounaalla 24 osteria, kertoo Saarela.

-Ostereita pitää ehdottomasti olla tarjolla koko päivän, niin lounaalla kuin illallakin.

Ostereiden lisäksi erityisen suosittuja ovat olleet äyriäisvati ja kesämenu.

Nyt syyskauden alkaessa kauppa on koko ajan vilkastunut. -Meillä meni juuri tuhannen varauksen raja rikki, se on mahtava juttu. Niiden päälle meillä on päivittäin todella paljon walk in -asiakkaita, kertoo Kiili.

Bassin keittiön on ottanut haltuunsa Andreas ”Andy” Toth.

Toth vaikuttaa rauhalliselta ja lunkilta, mutta myöntää olevansa keittiössä vaativa ja varsin pedantti.
– Haluan että Bassin ruokatuote on mahdollisimman hyvin ja huolellisesti toteutettu. Linjamme on fun dining, joten ruokaa ei tehdä keittiössäkään hampaat irvessä, hän naurahtaa.

– Mutta haluan, että ravintolamme erottuu tarjonnasta laadukkaan ruokatuotteensa avulla. Hyvät raaka-aineet ovat kaikki kaikessa, ja myös vastuullisuus siinä, mitä raaka-aineita käytetään, on erittäin tärkeää.

Bassin syyslistalla maistuvat sesongin parhaat maut.

Alkuruokina listalla jatkavat klassikkoihin kuuluva Toast skagen sekä monen suosikki, Bassin tartar. Kampasimpukat palaavat Bassin ruokalistalle, tällä kertaa sitruunavoissa paistettuna ja selleripyreeseen yhdistettynä. Listalta löytyy myös täyteläistä maa-artisokkakeittoa, joka on täydellinen valinta syyspäiviin.

Pääruokina listalla on paistettua kuhaa ja grillattua taimenta. Lihan ystäville sopiva valinta on grillattu Black Angus -pihvi ja kasvisvaihtoehtona on maukas vuohenjuustokroketti punajuuripyreen kera.

Syksyn satokauden tuotteet näkyvät selvästi Bassin uudella listalla. Lisukkeissa suositaan esimerkiksi maa-artisokkaa, omenaa, punajuurta sekä sieniä. Kastikkeet ovat näin syksyllä tummempia ja vahvemman makuisia.
Jälkiruuissa loistavat karpalo ja lakka: tarjolla on hurmaavan syksyinen lakkavanukas, herkullinen päärynäinen tarte tatin sekä suklaata ja karpaloa yhdistelevä brownie.

Bassin nettisivut: www.bassi.fi
Bassi somessa #bassi #ravintolabassi #bassihelsinki